Veelgestelde vragen

Hieronder hebben we een selectie van de meest voorkomende vragen beantwoord, apart voor de categorie huurwoningen en voor de categorie koopwoningen.

Staat uw vraag er niet bij? Geen probleem. U kunt altijd Delta Makelaars bellen 0180 200 000 of mailen naar welkom@deltamakelaars.nl

Huurwoningen

Wanneer worden de woningen opgeleverd?

De woningen worden naar verwachting in december 2021 / januari 2022 opgeleverd

In welke huurcategorie komen de woningen?

Alle appartementen zijn gelegen in de vrije sector, er zijn geen appartementen in de sociale huursector met mogelijkheid tot ontvangst van huurtoeslagen.
Wij vangen aan met de start van de verhuur van de vrije sector huurappartementen. Op een later moment zullen wij de middeldure huurappartementen gaan verhuren. Om hiervoor in aanmerking te komen gelden er namelijk aanvullende eisen vanuit de gemeente.

Wanneer start de verhuur?

De verhuur van de vrije sector huurappartementen start op 17 mei 2021. Vanaf dat moment kunt u zich inschrijven voor de vrije sector huurappartementen. De inschrijftermijn sluit op 4 juni 2021 om 12.00 uur. Vervolgens streven wij er naar om vanaf 8 juni 2021 de vrije sector huurwoningen toe te gaan wijzen en u te informeren.

De verhuur van de middeldure huurappartementen start later.

Wat is de doelgroep voor deze huurwoningen?

In eerste instantie wordt getracht de huurwoningen zo veel als mogelijk aan te bieden aan 55-plussers.

Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

Toon uw interesse bij Delta Makelaars door het volledig invullen van het inschrijfformulier. Delta Makelaars zal uw inschrijving in behandeling nemen en u na de toewijzing informeren over de mogelijkheden tot het huren van een appartement

Hoe worden de woningen afgewerkt?

De woningen worden hoogwaardig afgewerkt, voorzien van luxe inbouwkeuken, sanitair en behang. De exacte afwerking van de woningen is opgenomen in de afwerkstaat, welke u kunt vinden onder downloads.

Wat is de minimale huurtermijn?

De minimale huurtermijn is 2 jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. De overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd naar een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn bedraagt één volle kalendermaand.

Zijn er naast de huurprijs nog stook- en servicekosten?

Ja, bovenop de huurprijs komen nog servicekosten. Deze worden gemaakt voor de leveringen en diensten in het gebouw, zoals schoonmaak, onderhoud terrein en installaties, elektra, water, glasverzekering en overige kosten voor de gemeenschappelijke ruimten. Het voorschot servicekosten is vastgesteld op €50 per maand.

Er zijn geen stookkosten welke wij in rekening brengen omdat alle woningen privé aansluitingen hebben voor de nuts.

Moet ik een waarborgsom betalen?

Ja, bij het sluiten van een huurcontract vragen wij minimaal 2 maanden huur als waarborgsom voor huurders die in loondienst zijn. Voor zelfstandig ondernemers bedraagt de waarborgsom minimaal 3 maanden. De gevraagde waarborgsom kan afwijken naar aanleiding van de aangeleverde documenten. De waarborgsom krijg je terug wanneer conform afspraak en zonder huurachterstand de woning wordt opgeleverd bij einde van de huurperiode.

Wat zijn de voorwaarden om te huren?

Klik hier voor onze huurvoorwaarden. Deze gelden voor alle woningen in de vrije huursector. De woningen in de middeldure huursector zijn gebonden aan aanvullende regels vanuit de gemeente. Deze worden voor start verhuur van de middeldure huursector toegevoegd.

Koopwoningen

Is er een brochure beschikbaar en hoe kan ik deze ontvangen?

Ja! Er is een prachtige brochure gemaakt met hierin veel informatie over de woningen. Het is zeker de moeite waard om deze te bekijken. U kunt de brochure opvragen bij het kantoor van Delta NVM Makelaars. U kunt hiervoor bellen of een e-mail sturen. De brochure kan dan bij u bezorgd of naar u opgestuurd worden.

Wilt u de brochure liever ophalen? Dit kan op het kantoor van de makelaar in Barendrecht. Als u de brochure wilt ophalen vragen wij u hiervoor een afspraak te maken zodat het aantal mensen dat de winkel bezoekt te spreiden is.

Wat is de verkoopprocedure?

Vanaf 9 april is de verkoopinformatie beschikbaar. Dit bestaat uit de brochure, de prijslijst én een inschrijfformulier. Op het inschrijfformulier kunt u aangeven naar welke bouwnummers uw interesse uitgaat. Het formulier kunt u online invullen. Uiterlijk tot en met 20 april is er de gelegenheid om u in te schrijven. De toewijzing van de woningen wordt op 21 april bekend gemaakt.

Vanaf 24 april is er een ‘kopersmap’ beschikbaar voor alle mensen aan wie een woning is toegewezen. Met deze mensen wordt een afspraak gemaakt om deze informatie door te nemen. Dit kan per telefoon, per videogesprek of met een fysieke afspraak. Tijdens dit gesprek worden de vervolgstappen verder met u besproken.

Wat is een ‘hypotheekverklaring’?

Op het inschrijfformulier worden verschillende zaken gevraagd aan u als kandidaat koper. Dit heeft als doel om zoveel mogelijk de woningen toe te wijzen aan kopers voor wie dit ook (financieel) haalbaar is. Via een hypotheekverklaring wordt de haalbaarheid nog eens bekrachtigd door de geldverstrekker en/of de hypotheekadviseur. Voor het project “De Nieuwe Botter” is een samenwerking aangegaan met de Rabobank, zij maken geheel kosteloos en vrijblijvend een hypotheekverklaring. Wilt u hier gebruik van maken, neemt u dan contact op met Delta Makelaars, zij zorgen dat er contact met u wordt opgenomen door de aan het project verbonden hypotheekadviseur.

Zit er een keuken en een badkamer in het appartement?

Ieder appartement beschikt in de basis al over een complete keuken, badkamer en toilet. Vanzelfsprekend heeft u als koper de mogelijkheid om deze naar smaak en wens uit te voeren. Dit gebeurt in samenwerking met de betreffende leveranciers. Na aankoop worden kopers uitgenodigd in de showrooms.
Keukenleverancier: Keukenvision in Dordrecht
Sanitair en tegelwerk: Esselink in Middelharnis

Graag zou ik een aantal zaken gewijzigd willen hebben aan de woning, kan dat?

Het kopen van een nieuwbouwwoning is mede prettig omdat je het huis naar jouw eigen smaak kunt afwerken. Natuurlijk is over de indeling van de woningen goed nagedacht maar mocht er iets zijn dat je wil veranderen dan kun je dit, na aankoop, bespreken met de klantadviseur. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verschuiven van een binnenwand of het verplaatsen van een deur. Of wijzingen mogelijk zijn hangt natuurlijk af van de bouwkundige mogelijkheden. Uitgangspunt is dat er zoveel als mogelijk met u wordt meegedacht!

Is “De Nieuwe Botter” een duurzaam project?

Er is veel aandacht besteed aan energiebesparing en duurzaamheid. Het project is geheel gasloos: verwarming, warmwater en koeling gaat via een bodemwarmtewisselaar. Dat geeft vloerverwarming in de winter en aangename vloerkoeling in de zomer.

Op het dak liggen zonnepanelen voor de collectieve energieopwekking en de algemene ruimten worden voorzien van LED-verlichting. Dit geeft de Vereniging van Eigenaren lagere kosten waardoor de bijdrage voor individuele eigenaren lager zal zijn. Bovendien zijn de kunststof kozijnen zeer duurzaam en vrijwel onderhoudsvrij. De gevels en daken zijn zeer goed geïsoleerd en eventuele zonwering is optioneel.

Het project een EPC-waarde van (liefst!) 0,0. Dit geeft kopers recht op een rentekorting/groenhypotheek. Bij de Rabobank is dit een korting die oploopt tot maar liefst 0,75%.

Wordt er gebouwd onder Woningborg-garantie?

Aannemersbedrijf P. van Leeuwen is aangesloten bij Woningborg. Iedere koper krijgt bij oplevering een Woningborgcertificaat. Het certificaat van Woningborg N.V. biedt zekerheid. Zekerheid dat de woning vrijwel altijd wordt afgebouwd of de koper schadeloos wordt gesteld bij een faillissement van de ondernemer voor oplevering. Tevens geeft Woningborg N.V. extra zekerheid dat een kwalitatief goed product wordt geleverd. Woningborg waarborgt de garantie welke na oplevering door de ondernemer is verstrekt. Meer informatie hierover is te vinden op www.woningborg.nl.

Wordt in het verkooptraject toegezien op de veiligheid in verband met het nieuwe Coronavirus (COVID-19)?

Uiteraard wordt in het gehele verkooptraject zorgvuldig gehandeld en wordt (kandidaat) kopers de mogelijkheden geboden om op zonder fysiek contact tot aankoop over te gaan. De RVIM-regels zijn leidend en worden zorgvuldig nageleefd. Heeft u speciale wensen in dit verband, schroomt u dan niet dit op te nemen met de makelaar.

Wat is de verwachte start van de bouw?

De start van de bouw is naar verwachting rond de zomervakantie van dit jaar. Momenteel is de aannemer volop in voorbereiding om te kunnen starten met de bouwwerkzaamheden. Dit is afhankelijk van enkele factoren. Naast de door overheid gestelde eisen ten aanzien van Corona-maatregelen zal een verkoopdrempel worden gehanteerd, zodra een percentage van de woningen is verkocht zal worden gestart. Nadere info hierover volgt.

Meer informatie over een hypotheek?

In onderstaande film wordt door de Hypotheekadviseur van de Rabobank uitleg gegeven over een hypotheek en alles wat hier bij komt kijken.